AutoVantage

AutoVantage  mașina ideală  prețul ideal  dealerul ideal

DS3 Crossback

Grupul PSA se ține tare. Scoate produse competitive, pentru toate buzunarele. Însă de ceva timp au pătruns pe piața automobilelor premium, iar produselor trebuie evaluate obiectiv, comparate cu rivalii ce aspiră la aceeași felie de clienți înstăriți ce vor să iasă în evidență. Doar că luxul francez nu este la fel de bine văzut precum cel german, suedez, britanic sau japonez. Cel puțin nu la noi. Nici absența de pe anumite piețe cheie nu ajută, însă cu ajutorul electrificării se speră la o îmbunătățire a vânzărilor. DS Automobiles este propunerea lor, un brand chic, modern, exclusivist, creat pe tehnologie existentă precum face VW cu Audi. Azi vorbim despre DS 3 Crossback, un rival, unul dintre puținii, ai lui Audi Q2.
Luci Popa
Expert AutoVantage

Cum se conduce? - 1.2 PureTech 155 Grand Chic

Exact cum ar trebui să se comporte o mașină din această clasă și la acest preț. Suspensia este
confortabilă, direcția este ușoară, directă, dar nu abundă de feedback, iar răspunsul la pedală este bun
atâta timp cât folosești modurile Normal și Sport. Apropo de aceste moduri, comportamentul se
schimbă destul de mult la fiecare. Pe ECO mașina răspunde greu la pedală, iar cutia schimbă la turații
mici, pe SPORT răspunsul se îmbunătățește considerabil, iar mașina devine impresionant de fâșneață. Pe
NORMAL totul este cum te-ai aștepta, nici prea prea, nici foarte foarte. Nu te aștepta la un șasiu de
mașină sport. Nici pe departe. Mașina are ruliu, iar caracterul subvirator este pronunțat dacă te
comporți ca Sebastien Loeb (get it), însă frânele sunt țepene, iar antifonarea este excelentă. Consum?
10L/100 km în parcarea imensă numită București, capitală europeană, micul Paris, Cratersburg, grădina
Casei Poporului.

Specificatii: 

            • 0-100: 8.2 secunde
            • Viteza maxima: 208km/h

 

          •  

compara oferte

Desenat cu mult curaj, plin de linii inspirate, DS 3 Crossback iese imediat din anonimat, mai ales dacă
este răsfățat cu o culoare stridentă. Se remarcă luminile de zi drepte, farurile full LED ca niște bijuterii,
precum și montantul central contopit cu restul caroseriei. Semnătura luminoasă a stopurilor ne
reamintește de ce Parisul este una din capitalele modei, iar evacuările reale sunt mereu bine-venite. Nici
modelul jantelor nu se încadrează la capitolul banale, iar mânerele de uși cromate ce se retrag în
interiorul portierelor pentru a nu disturba designul arată destul de plăcut.

Dacă exteriorul nu respectă nicio normă tradițională de design, interiorul este la un cu totul alt nivel.
Diamantul a fost principala sursă de inspirație pentru cabina lui DS 3 Crossback. Bordul, scaunele, tabloul
de bord digital, fețele de uși, toate au fost atent studiate, desenate, proiectate, chiar dacă la prima
vedere te poți confrunta cu un coșmar ergonomic. Frumusețea are prețul ei. Spațiul este suficient, nimic
extraordinar. Atenție, dacă alegeți o tapițerie deschisă la culoare, există posibilitatea ca aceasta să se
murdărească repede și să necesite mai multă atenție decât ți-ai dori în primă fază. Partea bună este că
scaunele se simt bine, iar calitatea materialelor este, în mare parte, bună. Pe alocuri mai vezi plastice
dure, dar asamblarea este mai mult decât decentă. Pot spune că portbagajul de 350 litri este
arhisuficient pentru un SUV/crossover de clasă mică, nu vorbim aici despre o mașină de dimensiuni
exagerate. Ce merită menționată este cantitatea de material phonoabsorbant pe care o regăsim în partea
din spate a mașinii, cantitate vizibilă dacă desfaci un căpăcel din plastic ce se regăsește în portbagaj.

Lane Keep Assist, tempomat adaptiv, faruri full LED, head-up display, tablou de bord digital și un sistem
de infotainment cu ecran tactil de 10.25". Acestea sunt dotări pe care le aștepți de la un model cu
valențe premium. Simplu la prima vedere, taboul de bord necesită câteva minute de obișnuință, iar
infotainmentul, deși arătos, poate fi puțin greu lizibil atunci când razele soarelul îl atacă direct. Nu există
buton de Home, trebuie să apeși pe ecran cu trei degete, un mic secret pe care nu îl știe prea multă lume. Apple CarPlay și Android Auto vin în standard, dar nu sunt widescreen deoarece comenzile
climatizării sunt mereu vizibile pe ecranul de mari dimensiuni. Te va impresiona, însă, grafica. Nu prin
definiție, ci prin design. Lucru valabil și la tabloul de bord. Sau la toată mașina, de altfel.

 Benzina:

  • 1.2 PureTech 130 CP – de la 26,200 Euro cu TVA
  • 1.2 PureTech 155 CP – de le 30,800 Euro cu TVA

Motorina:

  • 1.5 Blue HDI 130 CP – de la 28,500 Euro cu TVA

Electric:

  • E-Tense Electric 136 CP + baterie 50 kWh – de la 38,300 Euro cu TVA inlcus, cu ajutorul programului Rabla și Rabla Plus poti beneficia de un discount de 10,800 Euro cu TVA inclus.

Echipari: 

  • Be Chic
  • So Chic
  • Grand Chic

Verdict

Sincer, mie mi-a plăcut destul de mult mașina. Designul este asul său din mâneca destul de scurtă, dar
confortul suspensiei și cel acustic sunt regele și dama din pachet. Problema la DS 3 Crossback este că se
va devaloriza destul de repede, dar dacă o iei pentru mai mult de 5 ani, parcă nu te mai interesează atât
de mult. Iar dacă îți iei o mașină premium, indiferent de țara de proveniență, înseamnă că ai bani, iar
devalorizarea nu este pe lista ta de priorități. Garanția de 4 ani și 100.000 km este undeva la granița
dintre tentantă și mediocră, depinde doar de numărul de km pe care îi parcurgi.

Recomandările noastre:

Te-ar putea interesa și:

Te-ai decis?