AutoVantage

Compara oferte de la cei mai buni dealeri auto din tara pentru noua ta masina

Hyundai Ioniq

Hyundai nu pierde timpul și investește în tehnologii de propulsie alternativă. Ioniq a fost unul din primele produse ale grupului ce a avut ca scop extinderea opțiunilor clienților către zona ceva mai atentă cu mediul. Hyundai Ioniq este acum la jumătate de carieră și tocmai ce a primit un facelift, dar rămâne una dintre cele mai bune variante la Toyota Prius, având trei sisteme diferite de propulsie.
Luci Popa
Expert AutoVantage
Cere oferte

Cum se conduce? - Hyundai Ioniq Plug-in

Relaxant este cuvântul ce ar putea descrie cel mai bine experiența la volan în Ioniq. Mașina dorește să te
propulseze cât mai mult în modul electric, fără a te deranja cu sunetul pistoanelor motorului cu ardere
internă. Comenzile sunt ușor de aplicat, iar ergonomia lor este una foarte bună, doar comenzile
climatizării cu atingere ar putea fi puțin confuze. În modul EV ai o autonomie respectabilă, iar pe modul
hibrid poți realiza consumuri care să nu depășească 3L/100 km. Padelele au rol în a gestiona frânarea
regenerativă, dar după ce alegi modul Sport, acestea devin padele reale și se ocupă de schimbarea
treptelor cutiei de viteze cu dublu ambreiaj și șase rapoarte. Nu este cea mai rapidă astfel de transmisie,
dar nici nu cred că acesta a fost scopul inginerilor coreeni. Denivelările sunt absorbite în general bine,
dar orice pretenție de sportivitate este tăiată de către masa destul de mare și de către tendința
subviratoare a mașinii. Nici direcția nu abundă de feedback, dar este suficient de precisă, iar volanul este
plăcut de manevrat. Chiar și pe modul Sport, mașina nu te va uimi cu performanțe năucitoare, dar dacă
mergi cu ea cum ar trebui să mergi, adică eficient, atunci te va recompensa cu cifre mici la pompă și la
priză.

Specificatii: 

      • 0-100: 10.6 secunde
      • Viteza maxima: 187km/h
      • Consum declarat: 1.1 – 4.7l/100km
          •  

Ioniq AutoVantage

Ioniq, acest Ionică al Coreei de Sud, se remarcă printr-o formă aerodinamică accentuată, similară
Priusului. În esență un notchback de clasă compactă, mașina nu iese în evidență cu forme exagerate,
doar partea frontală având câteva elemente ce pof fi considerate îndrăznețe. Grila diferă în funcție de
modalitatea de propulsie, iar noile faruri full LED adaugă un strop de modernitate.

Faceliftul a schimbat poziția sistemului de infotainment, care acum este plutitor, nu integrat în bord.
Tabloul de bord parțial digital a suferit și el câteva modificări, dar per ansamblu interiorul a rămas la fel
de ergonomic precum înainte. Comenzile climatizării cu acționare tactilă pot incomoda până când te
obișnuiești cu ele, dar volanul, scaunele și spațiul interior sunt la nivelul clasei. De lăudat este poziția la
volan, foarte ușor de găsit. Principala diferență dintre cele trei versiuni de propulsie este capacitatea
portbagajului:

                            • Ioniq Hybrid – 456 l
                            • Ioniq Plug-in – 341 l
                            • Ioniq Electric – 357 l

În clasa compactă au ajuns deja multe tehnologii care acum câțiva ani păreau SF, iar Ioniq se bucură de
multe inovații de acest gen. Sistem de asistență la părăsirea benzii de rulare, sistem de frânare
automată, detector de oboseală șofer sau fază lungă automată pentru farurile full LED, compacta
coreeană le are pe toate în standard. Tabloul de bord parțial digital îți oferă toate informațiile de care ai
avea nevoie, având o rezoluție și o grafică mai mult decât OK, iar meniurile necesită puțin timp pentru acomodare. Însă ce trebuie pus în lumină este sistemul de infotainment widescreen cu diagonală de
10.25, unul dintre cele mai bune sau chiar cel mai bun în gama aceasta de preț. Rezoluție mare, grafică
excelentă, precum și compatibilitate Apple CarPlay & Android Auto. Mai mult, acesta a fost primul
sistem de infotainment ce a implementat Apple CarPlay widescreen, o funcție ce lipsește pe multe
modele aflate în producție în ziua de astăzi.

  • 1.6 Hybrid 141 CP – 24.502 € cu TVA, 22.372 € cu TVA + Rabla & Rabla Plus
  • 1.6 Plug-in Hybrid 141 CP + 8.9 kWh baterie, 30.405 € cu TVA, 24.805 € cu TVA + Rabla & Rabla Plus
  • Electric 136 CP + 38.3 kWh baterie, 35.498 € cu TVA, 24.648 € cu TVA + Rabla & Rabla Plus

Ioniq facelift a păstrat aceeași combinație 1.6 aspirat cu ciclu Atkinson simulat ce produce 105 cai
putere, putere ce crește la o valoare de 141 atunci când luăm în calcul aportul motorului electric. În ceea
ce privește modelul Ioniq Electric, acesta a primit unitatea de 136 CP de pe KIA e-Niro sau Kona Electric,
la pachet cu o baterie de capacitate crescută. Ioniq este printre puținele modele hibride și PHEV (plug-in
hybrid electric vehicle) ce dispune de o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șase rapoarte
construită chiar de grupul Hyundai-KIA. Ceva similar oferă și VW Golf GTE, dar la un preț considerabil
mai mare.

EXCLUSIVE este singura echipare disponibilă la noi în țară, indiferent de motorizarea aleasă. Ai tot ce ți-
ai putea dori de la o mașină din această clasă, cu excepția tapițeriei din piele, care este mai mult un moft
în zilele noastre, părerea mea.

Verdict

Hyundai Ioniq este un produs ușor de recomandat indiferent de versiunea de propulsie. Are suficient
spațiu interior, un nivel acceptabil de practicalitate, o ergonomie bună, un nivel de echipare excelent,
precum și un sistem de infotainment deosebit. Eficiența sa a fost dovedită, iar prețul său (împreună cu
Rabla & Rabla Plus) este foarte tentant. Nu te vor impresiona materialele din interior, deși construcția
este solidă, iar dinamica sa trebuie atent înțeleasă, nu este un produs cu valențe sportive.

Recomandările noastre:

Hyundai Ioniq este un produs ușor de recomandat indiferent de versiunea de propulsie. Are suficient
spațiu interior, un nivel acceptabil de practicalitate, o ergonomie bună, un nivel de echipare excelent,
precum și un sistem de infotainment deosebit. Eficiența sa a fost dovedită, iar prețul său (împreună cu
Rabla & Rabla Plus) este foarte tentant. Nu te vor impresiona materialele din interior, deși construcția
este solidă, iar dinamica sa trebuie atent înțeleasă, nu este un produs cu valențe sportive.

Te-ar putea interesa și:

Te-ai decis?

Cere oferte