AutoVantage

Compara oferte de la cei mai buni dealeri auto din tara pentru noua ta masina

Peugeot 208

205, 206, 207, 208, 208. S-a blocat CD-ul. Sau nu. Peugeot s-a hotărât să nu continue creșterea cifrei finale a modelelor sale deoarece în curând vor rămâne fără cifre. Noul 208 ar fi trebuit să se numească 209, însă de acum încolo modelele din gama normală se vor termina în 8, iar cele low budget se vor termina în cifra 1, precum sedanul 301. Francezii au ales o nouă platformă și au creat chiar și o versiune electrică a noului hatch de clasă mică. Cum se descurcă? Vă spun eu acum.
Luci Popa
Expert AutoVantage
Cere oferte

Cum se conduce? - e-208 136 CP GT

e-208 este reușește să te surprindă plăcut. În ciuda trenului de rulare setat destul de rigid, mașina se
conduce foarte ușor. Dacă poziția ta la volan este una favorabilă, ceasurile de bord vor sta deasupra
volanului de mici dimensiuni. Apropo de volan, acesta este un deliciu în oraș. Ușor de manevrat și cu un
diametru mic, după ce conduci o asemenea mașină și te urci în alta ți se pare că volanul este prea mare.
Scaunele, asemenea trenului de rulare, pare a fi rigid, însă te poți bucura de o susținere laterală bună. În
versiune electrică, răspunsul la pedală este remarcabil, dar modurile de rulare sunt bine delimitate și
schimbă comportamentul mașinii drastic. Acesta este un lucru bun. Sensibilitatea pedalei de frână
necesită câteva încercări până reușești să o dozezi corespunzător, dar poți folosi modul B (battery) al
selectorului transmisiei pentru mai multă regenerare la frânare. Atenție, asemenea multor modele
electrice, atâta timp cât bateria este încărcată aproape de maximum, frânarea regenerativă nu este
activată.

Specificatii: 

    • 0-100: 8.1 secunde
    • Viteza maxima: 150km/h
    • Autonomie declarata: 340km
    • Autonomie testata: 361km

Incarcare: 

    • 320V – 23 de ore
    • 7,4 kW AC – 7 ore si 15 minute
    • 100kW DC – 27 minute

compara oferte

Dacă Peugeot 208 excelează la un capitol anume, acesta este designul. Partea frontală adoptă noul limbaj al Leului din Sochaux, cu lumini de zi ce imită colții regelui animalelor, cu o grilă accesorizată și faruri full LED ce imită ghearele aceluiași animal nobil. Bandourile aripilor pot fi vopsite în culoarea caroseriei sau pot fi din plastic, iar stopurile 3D sunt legate printr-un element din plastic negru, reușind să completeze linia generală foarte bine.

Compara oferte

Față de generația trecută, la interior s-a întâmplat o adevărată revoluție. Bordul digital (dacă echiparea îți permite), volanul de mici dimensiuni, sistemul de infotainment de 7 sau 10.25″ sau butoanele ca niște comenzi de aeronavă, toate aduc un plus de modernism de care brandul francez chiar avea nevoie. Scaunele oferă suficientă susținere laterală, dar și un desen plăcut, în funcție de echipare. Materialele sunt în limitele clasei și nu excelează prin calitate, iar finisarea poate fi considerată doar adecvată, cu loc de îmbunătățiri pentru facelift. Din punct de vedere ergonomic nu toate comenzile sunt unde te-ai aștepta să fie, precum cele pentru tempomat în spatele volanului (care sunt surprinzător de intuitive) sau cele pentru climatizare exclusiv în meniul sistemului de infotainment, dar te vei obișnui cu timpul. Volumul portbagajului depășește 300 litri, ceea ce este un plus în ceastă clasă.

Nu toți clienții vor avea parte de toate găselnițele tehnologice pe care Peugeot le-a implementat pentru că depinde foarte mult de câtă dare de mână ai atunci când ți-o configurezi. Tabloul de bord 3D impresionează la prima vedere. Ai toate informațiile de care ai avea nevoie, însă meniul va necesita puțină acomodare. Nu ai cum să nu iubești francezii pentru că pun designul în fața ergonomiei. Sistemele de infotainment nu diferă foarte mult între ele. Înafară de ecranul mai mare și prezența unui sistem de navigație dedicat, singura diferență dintre cele două este poziționarea butoanelor de scurtături. Ambele vin cu Apple CarPlay & Android Auto prin cablu, însă nici măcar cel mare nu oferă acest serviciu widescreen, deoarece ar duce la dispariția scurtăturilor pentru sistemul de climatizare. Nu există buton de Home, însă dacă apeși cu trei degete pe ecran, te va duce în meniul Home. Sistemele de asistență ale șoferului merg bine, dar unele avertizări sonore pot fi puțin deranjante, deoarece te pot speria.

 Benzina:

  • 1,2 PureTech 75 CP, M5 – de la 14,009 Euro cu TVA
  • 1.2 PureTech 100 CP, M6/AT8 – de la 16,035 Euro cu TVA
  • 1.2 PureTech 130 CP, AT8 – de la 22,551 Euro cu TVA

Motorina:

  • 1.5 Blue HDi 100 CP M6 – de la 17,071 Euro cu TVA

Electric:

  • e-208 Electric 136 CP + baterie 50 kWh – de la 30,228 Euro cu TVA (19.000 Euro cu Rabla & Rabla Plus)

Echipari: 

  • ACTIVE
  • ACTIVE PACK
  • ALLURE
  • ALLURE PACK
  • GT
  • GT PACK

Verdict

Noul Renault Clio a devenit o mașină ușor de recomandat. Este modernă, tehnologizată, confortabilă, cu
o gamă variată de motoare și cu un salt calitativ evident. Cu toate acestea, prețul de listă ar putea părea
puțin piperat, dar garanția de 3 ani cu limită de km oferită de producător și cea de 6 ani împotriva
coroziunii sunt printre cele mai mici la ora actuală. Totodată, sistemul de infotainment, deși actual,
putea avea marginal mai multă putere de procesare.

Recomandările noastre:

1.2 PureTech 75 CP Active

  • de la 14.009 Euro cu TVA

1.2 PureTech 100 CP AT8 Allure

  • de la 18,832 Euro cu TVA

1.5 Blue HDI 100 CP Allure

  • de la 18,534 Euro cu TVA

e-208 136 CP Allure

  • de la 32,128 Euro cu TVA

Te-ar putea interesa și:

Te-ai decis?

Cere oferte