AutoVantage

Compara oferte de la cei mai buni dealeri auto din tara pentru noua ta masina

Renault Clio

Clio este un best seller pentru Renault și cel mai vândut model al rombului în România. Noua generație a ajuns în showroomuri, iar noi l-am testat.
Luci Popa
Expert AutoVantage
Cere oferte

Cum se conduce? - 1.3 TCe 130 EDC7 INTENS - de la 18.350 EUR

Maturitatea este cuvântul de ordine atunci când vine vorba despre experiența de condus a noului
Renault Clio, motorizare 1.3 TCe EDC, echipare Intens. Dacă este să începem cu postul de conducere,
acesta este bine reglat, iar comenzile sunt ușor de acționat. Desigur, comenzile pentru sistemul audio au
rămas montate pe coloana de direcție, dar te vei obișnui ușor cu ele după ce înveți ce face fiecare buton.
Scaunele sunt bine profilate și oferă suficientă susținere laterală, iar materialul din care sunt construite
este un destul de moale, ce îți oferă suficient confort. Vizibilitatea față este bună, în spate este posibil să
fii incomodat de către montantul C, dar mereu există camera de marșarier (dacă este bifată) pentru a te
ajuta la manevre de parcare. În oraș se manevrează ușor, iar deși mașina a crescut în dimensiuni, încă o

poți cataloga drept un model mic și ușor de strecurat. Motorizarea 1.3 TCe EDC 130 CP construită în
colaborare cu Daimler (Mercedes-Benz) are suficiente resurse de cuplu și putere la dispoziție, dar
transmisia automată EDC cu șapte rapoarte tinde să subtureze ușor propulsorul. În modul Sport sau
folosind padelele lucrurile se schimbă, tot ansamblul devine vivace, dar peste 4.000 rpm sunetul
motorului poate ajunge deranjant. Suspensia răspunde frumos și silențios peste denivelări, iar confortul
acustic general al mașinii pare că s-a îmbunătățit sesizabil față de generația precedentă. Direcția asistată
electric nu îți comunică prea mult ce se întâmplă cu puntea față, dar este precisă și confortabilă în
majoritatea situațiilor de condus. Transmisia automată cu dublu ambreiaj schimbă lin dacă o lași să își
facă treaba cum știe ea, dar scoate-o din zona de confort și este posibil ca reacțiile ei să aibă puțin mai
multă întârziere decât te-ai fi așteptat.

Noul Renault Clio V a adoptat un design evoluționar, nu revoluționar. Se vede cum proiectanții nu au vrut să strice un produs de succes, dar în același timp au reușit să insereze noul limbaj de design Renault.
Clio are elemente din Megane IV, dar și din Clio IV, arată fresh și va continua să fie actual cel puțin până
la mijlocul carierei. Totodată, nu îl vei confunda cu ZOE, fratele său 100% electric. Un mare plus este
acela că toate exemplarele Clio V sunt echipate cu faruri full LED.

Aici este locul unde Renault Clio a realizat cel mai mare salt. Materialele sunt bune, construcția solidă, iar ergonomia a fost ceva mai atent studiată. Acum Clio se află printre performerii clasei la acest capitol, iar spațiul în cabină a avut de câștigat. Dacă este să vorbim despre spațiu, atunci trebuie să menționăm și portbagajul, al cărui volum de 350 litri îl situează printre liderii clasei mici. Acesta este bine compartimentat și oferă o deschidere suficient de mare cât să nu ai probleme cu bagajele ceva mai voluminoase. Prin comparație, fratele megane are un volum de 402 litri, o diferență nu foarte mare.=

În funcție de echipare, Renault Clio poate veni cu tablou de bord analog sau digital, dar și cu trei sisteme de infotainment, două dintre ele având multiple funcții de conectivitate. Easy Link este numele acestora,
sistemul de operare este același, iar grafica este bună. Fie că alegi modelul de 7 inch widescreen sau cel de 9.3 inch portret, vei avea parte de aceeași experiență. Conectivitate Apple CarPlay sau Android Auto, un
layout de tabletă, dar și puțin lag în utilizare, un procesor mai rapid nu ar fi dăunat deloc. La bază
primești sisteme de asistență precum Recunoașterea indicatoarelor rutiere (Traffic Sign Recognition),
Asistent menținere bandă de rulare (LKA), Alertă privind distanța de rulare (DW) sau Sistem de asistență
la pornirea din rampa (HSA), însă poți bifa (în funcție de echipare) de pe lista de opționale, echipamente
precum camere 360 grade, sistem de asistență pentru unghiul mort sau sistem de sonorizare BOSE.

 Benzina:

  • 1.0 SCe 65 CP M5
  • 1.0 SCe 72 CP M5
  • 1.0 TCe 100 CP M5
  • 1.0 TCe 100 CP X-Tronic (CVT)
  • 1.3 TCe 130 CP EDC7 (dublu-ambreiaj)

Motorina:

  • 1.5 Blue dCi 85 CP M6
  • 1.5 Blue dCi 115 CP M6

În curând: 1.6 E-TECH Hybrid 140 CP Multimode (transmisie automată robotizată fără ambreiaj)
1.0 TCe 100 CP GPL a fost lansat pe Dacia Logan/Duster și Renault Captur, există pe Clio pe alte piețe,
dar la noi încă nu a fost confirmat. Ar fi păcat să nu îl propună în România, o piață cu o bază mare fani
GPL.

Echipari: 

  • LIFE – echiparea de bază – de la 12.200 EUR
  • ZEN – versiunea echilibrată, va fi cea mai vândută – de la 13.100 EUR
  • INTENS – echipare superioară, bine dotată – de la 15.450 EUR
  • RS Line – echipare cu accente sportive, bazată pe INTENS – de la 16.650 EUR

Verdict

Noul Renault Clio a devenit o mașină ușor de recomandat. Este modernă, tehnologizată, confortabilă, cu
o gamă variată de motoare și cu un salt calitativ evident. Cu toate acestea, prețul de listă ar putea părea
puțin piperat, dar garanția de 3 ani cu limită de km oferită de producător și cea de 6 ani împotriva
coroziunii sunt printre cele mai mici la ora actuală. Totodată, sistemul de infotainment, deși actual,
putea avea marginal mai multă putere de procesare.

Recomandările noastre:

1.0 SCe 65 CP LIFE

  •  de la 12.200 EUR

1.0 TCe X-Tronic ZEN

  • de la 15.350 EUR

1.5 Blue dCi 85 ZEN

  • de la 15.800 EUR

Te-ar putea interesa și:

Te-ai decis?

Cere oferte