AutoVantage

Compara oferte de la cei mai buni dealeri auto din tara pentru noua ta masina

Suzuki Ignis

Cel mai mic model Suzuki disponibil la noi în țară este Ignis, proaspăt trecut printr-un facelift. Aceasta vrea să fie genul de mașină ce va fi folosită preponderent în mediul urban, dar garda la sol înaltă și opțiunea tracțiunii integrale o fac un posibil candidat pentru drumuri lungi.
Luci Popa
Expert AutoVantage
Cere oferte

Cum se conduce? - 1.2 Mild-hybrid GLX M5 4x4 - de la 15.980 €

Răspunsul este unul simplu. Motorul trebuie turat pentru a scoate untul din el, dar în traficul urban se
descurcă ok și până în 3.000 rpm. Având treptele scurte, poți rula cu a 4-a prin oraș la viteze de 50-60
km/h la un consum decent. Sistemul mild-hybrid este aproape insesizabil, dar la viteze mai mici de 15

km/h cu mașina scoasă din viteză acesta oprește motorul termic pentru un plus de eficiență. Faptul că
mașina este ușoară o face foarte ușor de condus. Toate comenzile se acționează cu un minim de efort,
iar timoneria transmisiei este printre cele mai bune din segment. La viteze de autostradă zgomotul la
rulare se face auzit, iar pe denivelările scurte ai o mică senzație de zguduire. Orașul este locul unde Ignis
se simte cel mai bine, dimensiunile și relaxarea comenzilor fiind atuuri clare. Nu strică nici garda la sol,
care îți permite să parchezi și pe anumite borduri mai înalte.

Suzuki-Ignis-Hybrid-AllGrip-facelift-AutoVantage

Generația actuală Ignis a stârnit multe controverse, dar și-a câștigat și partea sa de fani. Partea frontală
este cuminte, jucăușă, iar pe modelul facelift avem acum și o grilă nouă, cu patru sloturi înconjurând
emblema producătorului japonez. Spatele a primit critici pentru lipsa de inspirație, dar frumusețea se
regăsește în ochii privitorului, fiecare cu părerea lui. Toate versiunile vin în stadard cu faruri full LED
foarte eficiente.

Funky, dar ergonomic, așa poate fi catalogat interiorul lui Ignis. Scaunele sunt bine conturate, chiar dacă
puțin rigide, spațiul interior este deosibit de bun având în vedere dimensiunile interioare, iar portbagajul
de 265 litri nu va spulbera recorduri, dar este suficient pentru un weekend la mare sau la munte.
Materialele din interior nu au vreo pretenție de premium, dar asamblarea este solidă, iar volanul subțire
se simte foarte bine în mână și este ușor de manevrat. Doar echiparea de bază dispune de banchetă cu
trei locuri, celelalte având una ce oferă doar două centuri de siguranță. Alt lucru pe care trebuie să îl
aveți în vedere este că spațiul portbagajului scade de la 267 la 204 litri dacă alegi tracțiunea integrală
ALLGRIP.

Ceasurile de bord imită bordul unei motociclete, Suzuki fiind și un important producător de astfel de
vehicule, ele sunt mari, lizibile, iar computerul de bord oferă toate informațiile necesare de care ai avea
nevoie, inclusiv un cronometru ce măsoară timpul petrecut la semafor cu motorul oprit și combustibilul
economisit astfel. Dacă stai în București, acel cronometru devine deprimant la un moment dat. În ceea
ce privește sistemele de infotainment, avem trei la număr, în funcție de varianta de echipare. Primul
este un radio CD cu MP3 și Bluetooth, suficient dacă dorești să asculți muzica din telefonul tău, apoi
urmează unul cu ecran tactil de 7", compatibil cu Apple CarPlay & Android Auto, iar cel de top adaugă
navigație. La cele din urmă primești și cameră de marșarier. În funcție de echipare, Ignis are suficiente
sisteme electronice de asistență cât să nu te simți într-un model arhaic.

 Benzina:

  • 1.2 mild-hybrid 83 CP M5 – de la 11.920 €
  • 1.2 mild-hybrid 83 CP CVT – de la 15.990 €
  • 1.2 mild-hybrid 83 CP 4×4 M5 – de la 14.640 €

Motorizarea de 1.2 litri este nouă, apărută în septembrie 2020 și o înlocuiește pe cea de 90 CP. Poate
părea o cifră mică, dar având în vedere că Ignis cântărește 860 kg la gol în varianta de bază, se descurcă
onorabil. K12D poartă numele noul motor și primește avantajul unui sistem mild-hybrid pe 12V. Atenție,
aceste modele mild-hybrid nu sunt hibride adevărate deoarece nu pot rula exclusiv electric și nu au
motor electric, doar un starter-generator. Cu toate acestea, ele sunt încadrate la categoria hibride, ceea
ce înseamnă că primești o reducere de 1.870 Euro la prețul cu TVA atunci când achiziționezi mașina prin
programul Rabla.

Echipari: 

  • GL – versiunea de bază, mai mult decât decent echipată – de la de la 11.920 €
  • GL+ – modelul intermediar, cel mai ușor de recomandat datorită conectivității Apple CarPlay & Android
    Auto – de la 13.090 €
  • GLX – echiparea de top, are toate echipamentele necesare pentru clienții pretențioși – de la 14.650 €

Verdict

Ca și model de clasă mini, Suzuki Ignis are destui rivali, ca și SUV/crossover de clasă mini, japoneza nu
are concurență. Avantajele sale sunt spațiul interior, ușurința în manevrare, opțiunea tracțiunii integrale
și garanția de 10 ani/200.000 km. Este o mașină ușor de recomandat chiar dacă prețul de bază poate
părea ridicat în comparație cu modele ale altor producători.

Recomandările noastre:

1.2 GL M5

  • de la 11.920 €

1.2 GLX CVT

  • de la 15.990 €

1.2 GL+ M5 4×4

  • de la 14.640 €

Te-ar putea interesa și:

Te-ai decis?

Cere oferte